lördag 18 september 2010

Ditt och datt

Den sista mjölken är uppdruken (iskaffe igen), undantaget gurkmeja (från augustilotten) och den sista löken är och också använda – i en aloo gobi. Jag hade i lite curryblad också, det kändes rätt!

Det jag brukar använda nejlika mest till är för att få till pepparkakssmak. Så jag provade att göra pepparkakskaffe, med bryggkaffet. Jag la kaffe och pepparkakskryddor (nejlika, kanel och ingefära) i min pressokanna och lät det dra som vanligt. Det blev riktigt gott! Därmed är både septembers (kaffet) och augustis (nejlikan) näst sista undantag använda - kvar är äppelcidervinägern respektive garam masala.

Slutligen har jag gjort en första attack på grenadinen, med en efterrätt baserad på apelsin.

Nedräkning: 5 - 2 = 3 st.
Nedräkning av ”försenad” lott: 3 – 0 = 3 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar