lördag 4 september 2010

Uppsummering av augusti

Eftersom jag inte riktigt hunnit med alla kryddorna i augusti, blir det en ny strategi för september. Tre av dem övergår till att vara undantag, dvs de ska användas men måste inte ta slut. Det är gurkmeja, garam masala och nejlika – kryddor jag vet att jag använder, om än lite mer sällan. De fyra återstående (wokkrydda, cyrryblad, korriander och vitpeppar) ska ta slut på något sätt, liksom den sista palinkan. Det blir mer körsbärsglass…

Bäst i augusti tycker jag att brödpinnarna, marinerad fetaost och körsbärsglassen (även röda vinbärsglassen blev lyckad, men det är ju en annan utmaning…). Minst lyckat blev det konstiga brödet med björnbär och fänkål och chokladmoussen – men det var för att jag hade i för mycket palinka, inte receptet i sig.

Dragning och lott för september kommer i separata inlägg!

Nedräkning av ”försenad” lott: 5 st (plus tre undantag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar