tisdag 31 augusti 2010

Rå glass på röda vinbär och fläder

Eanies raw food utmaning kom tillbaka under augusti månad, och denna gång var temat glass. Det kan man ju inte motstå!

Mitt första försök blev inte så lyckat - det smakade inte så mycket utan blev lite "ihåligt" trots att ingredienserna i sig hade ganska rejäla smaker (jordgubbe och annanas). Men mitt andra försök blev dessto mer framgångsrikt: i mitt tycket väldigt gott OCH smakrikt. Denna gången satsade jag på röda vinbär och fläder. Enda nackdelen är att mina röda vinbär nu är slut, så jag måste kanske vänta tills nästa sommar för en repetition...


Röda vinbärs och fläderglass (raw)

2 msk torkade fläderblommor

3 msk agave

2 dl frysta röda vinbär


Mixa alla ingredienserna ganska länge (jag mixade inte så länge, utan fick en lite grynig glass pga alla kärnorna i vinbären). Frys igen i ca 1 - 1,5 timme, lägg upp i ett fint portionsglas och dekorera med några överblivna vinbär och torkade fläderblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar