tisdag 31 augusti 2010

Körsbär och vit choklad

Inte mycket har hänt med utmaningen den senaste veckan, eftersom jag lagat väldigt lite mat hemma - har mest varit bortrest. Dock lyckades jag idag göra slut på vitlökspulvret och dillfröna som smaksättning på stora krutonger till min sallad med färska fikon och getost. Gott! (fast mycket tack vare fikonen). Jag har också gjort ett försök till på chokladmousse smaksatt med Palinka. Denna gång med mindre palinka, riktiga körsbär och vit choklad istället - blev betydligt bättre. Det sista undantaget (kanel) har använts i rå äppelgröt (på egna äpplen). Sen har jag ett bidrag till eanie rawfood utmaning för augusti, men den kommer i ett eget inlägg!

Efter fem veckor med augustis lott återstår 7 kryddor och 1 flaska.

Nedräkning: 10 - 2 = 8 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar