lördag 2 oktober 2010

Gör om mej

Förra veckans veckorapport var egentligen var klar men inte uppladdad. Sen fick jag en oväntad händelse på jobbet, som gjorde att jag var hemifrån nästan hela veckan, och ingen veckorapport blev det. Så den är nu omgjord och blir en två-veckors-rapport. Men förra veckans bild kommer med:

Redan förra helgen användes den sista vitpepparn i en (fantastiskt god, om jag får säga, nej skriva, det själv) kantarellrisotto, och ketchupen till ugnsbakade grönsaker (framförallt potatis).

Idag har jag gjort en omgjord variant av chicken tikka masala – baserad på ett Gordon Ramsay-recept i svensk översättning, men med qourn istället för kyckling och vad jag hade hemma istället för vissa av ingredienserna (huvudsakligen ändringar i färg, tex röd lök istället för gul, röd peppar istället för grön osv). Sista undantaget, garam masal användes och dessutom en del curryblad. Currybladen tillförde inte jättemycket smak (kanske är de för gamla), men var lite otrevligt ”bladiga”, så resten kasseras. Det betyder att det bara en artikel kvar, nämligen grenadin. Kan inte komma på något vettigt att göra med den, så det blir Tequila Sunrise, men omgjord eftersom jag inte är sugen på alkohol till Tequila-less Sunrise… Dessutom provade jag att piffa till lite granatäppelcider med den sista grenadien, för det är vad cider (särskilt sån som man köper i vanlig affär) behöver - mer sötning!

Ny dragning planeras till imorgon!

Nedräkning: 2 - 2 = 0 st.
Nedräkning av ”försenad” lott: 2 – 2 = 0 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar