lördag 20 mars 2010

Cashewcurry

Apelsinen i förra posten var så god att det enda jag gjorde med den kvarvarande var att mixa den till jos och dricka upp den. Man ska inte komplicera saker i onödan! Vegangrädden har också tagit slut, jag hade lite ont om mjölk till min varma lyxchoklad en dag. Både cashewnötterna och den gröna currypastan användes i en gryta, som blev god men lite färlös. Mer färg blev det på zucchinipastan (gjord med mitt nya grönsaksstrimlarverktyg!) där en del av bland annat oliverna, valnötterna och ett av päronen konsumerades. Nästan alla ägg är också använda, till muffins - bild kommer om jag kommer ihåg att fota i nästa vecka då de ska dekoreras och sedan ätas (de är i frysen just nu).



Nedräkning: 1 + 20 - 4 = 1 + 16 st.


En vecka in i "april" månad, i alla fall en vecka in i april månads lott återstår 15 matvaror (varav en rest från februari), flaskan med pastis och undantaget tabasco som ska användas men inte behöver ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar