måndag 22 mars 2010

Pastis i plural

Bestämde mig för att göra ett riktigt ordentligt angrepp på pastisen, och fick ihop hela fyra recept. Och pastisen tog slut! Först ut var Milanmartini, som lät lovande – hallon och lakris – men som bara smakade hostmedicin! Sedan en liten förrätt med pastismarinerad getost. Det var inte hller någon jättehit. Huvudrätten, lite anpassad efter vad som fanns hemma och vad jag äter blev quorn med pastis och clementin (apelsinen tog ju slut i förra posten). Denna var riktigt god! Den smakade heller inte så mycket pastis… Men ska man äta pastis kan jag tänka mig att det ska vara med fänkål. Efterrätten blev också god (och smakade inte heller särskilt mycket pastis) – ett enkelt påhitt: skivade äpplen, lite pastis, råsocker, malda hasselnötter (som också tog slut) och så in i ugnen med lite smör på toppen.

Jag har också lagat upp den röda curryn, och då gick även oljan från kronärtskockorna åt – chansade på att smaken skulle döljas av curryn, och det gjorde den!

Nedräkning: 1 + 16 - 4 = 1 + 12 st.

1 kommentar:

  1. Vem kunde ana att man kunde göra så vitt skilda saker med pastis? =)

    SvaraRadera