lördag 8 maj 2010

Avokadoröra

Persiljan användes i en avokadoröra, med lite citron och vårlök, och som åts på en en liten macka med tångkaviar. Garnerat med lite av säsongens första gräslök! Jag har också gjort ett något desperat försök att konsumera limeblad och svartvinbärsessens. Ett glas fylldes med limeblad, som jag sen försökte krossa lite med en träslev. Sen hällde jag på lite (eller som det visade sig när jag smakade: för mycket) essens och fyllde sen glaset med apelsin/grapejos. Smaken av svarta vinbär blev som antytt väldigt stark, jag måste spä ut med mer jos innan jag dricker upp (detta är direktrapportering!), men limebladen smakas inte alls – kanske inte så konstigt med alla annan citrus i josen…

Efter fyra veckor med maj månads lott återstår fortfarande limeblad (i massor) och svart vinbärsessens

Nedräkning: 3 - 1 = 2 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar