söndag 30 maj 2010

Sommarrullar och flygande quorn

Risnudlarna är uppätna i (två omgångar av) sommarrullar, vilket är en klar favorit.

Jag började på fullkornsriset med en anpassning av Flygande Jakob (med qourn istället för kyckling), för jag var lite nyfiken på den rätten, och har inget minne av att ha ätit den. Det är kul att ha provat men inte riktigt min smak, så jag lär inte göra den fler gånger. Däremot visade det sig att fullkornsriset hade en bismak, så jag tror att det är för gammalt och resten åker i sopnedkastet (i en påse förståss).

Jag har också tagit hand om de sista sojabönorna, i rostad form. Dock blev det inte så många som kan tros, för en hel, stor omgång lyckades jag bränna… Men jag är halvvägs igenom juni månads lott, redan innan juni börjat på riktigt!


Två veckor in i juni månads lott återstår sju saker att äta upp och ett undantag att använda.

Nedräkning: 10 - 3 = 7 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar