lördag 1 maj 2010

Pannacotta

Provade att göra pannacotta smaksatt med limeblad, men det blev inte så lyckat. Limebladen, trots att jag använde massor, gav inte tillräckligt med frisk limesmak, utan lite åt det fadda hållet. Jag tänkte hjälpa upp citrus smaken med det sista undantaget för maj – rivet citronskal, men tji fick jag. Det rivna citronskalet visade sig vara rivet apelsinskal! Men jag hade i lite av det i stället, det hjälpte lite men det blev ändå inget recept jag rekomenderar.

Jag har dock ätit upp biscottina (eller vad de kan tänkas heta i plural). Jag hade ett svagt hoppa att de skulle vara blåbär/vitchoklad/cayenne, som är den godaste sortens biscotti jag gjort men det visade sig vara saffran med mandel och russin. Lite för julig smak för att passa perfekt i maj.




Tre veckor in i maj, och i maj på riktigt återstår 6 matartiklar!

Nedräkning: 7 - 1 = 6 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar