måndag 26 juli 2010

Juli månad är slut

Kanske inte kalendermånaden, men väl månadens lott av matartiklar. Vetemjölet användes till en foccacia, och även om jag normalt inte ströbröar formen så får man göra vissa uppoffringar för att klara sina mål…

Innan jag drar en ny lott är det dags för lite uppsumering. Det bästa under den senaste lotten blev nog sherrypotatisen, som var en nyhet, samt brödet (som jag gjort tidigare i lite andra varianter). Knäckebröden var roliga, men lite meckiga att göra och man ska nog inte göra det i en ny eller fin stekpanna, för den tog lite stryk. Minst lyckat blev nog Grefve Pehrs muffins. I sig själv smakade de inte så mycket (trots äppelbitarna), och med både fyllning och frosting blev de för söta.

Nedräkning: 2 - 2 = 0 st.

1 kommentar:

  1. Så snabbt juli gick...

    Jag har planer på att baka din goda foccacia, så hör av mig med förfrågan om recept längre fram.

    SvaraRadera