måndag 22 februari 2010

Lite försenad veckorapport

På helgerna gör jag obland en iskaffe, lite förenklad jämfört med bad man får på café men inte desstomindre god. Om jag har raw kako hemma brukar jag ha i lite, för det är gott och väldigt nyttigt. Denna helg blev det dessutom lite mandelessens, vilken inte var dumt alls!

Ytterligare soppor: avokadosoppa, morotssoppa och vitlökssoppa, och till slut slut på proteinpulvret (som jag hade i en återanvänd yoghurtspann)! Vitlökssoppan åts tillsammans med bröd, ost och äppelsylt. Äppelsylten är det första försöket att förbruka citronsyra, som mest verkar användas till olika sorters sylt och saft – inget som jag brukar äta.

Eftersom jag börjar bli lite nervös för att hinna med alla matartiklar i februari hittade en (fusk?)lösning: gjorde en smakjämförelse mellan ”saffrans”pulvret och gurkmeja och tyckte de smakade ungefär samma. Och eftersom jag hade plats i gurkmejaburken fyllde jag på den (och sköt upp förbrukandet till en annan månad J ) och ”saffrans”förpackningen är slut. Ytterligare en matvara har jag ätit upp, nämligen de svarta sesamfröna i sås tillsammas med kikärtsbullar. Det skulle egentligen vara tahini i sesamsåsen, men det hade jag inte hemma så jag malde ner sesamfrö istället.

Februaris sista (rapporteringspliktiga) undantag är också använt, nämligen det ätliga tuschet. Det användes för att göra markeringar på tårtpynt. Får se om det blir tårta längre fram i veckan.

Slutligen kommer här en veckorapport, lite konstigt belyst eftersom det inte var dagsljus längre när jag kom hem med kameran. 7 artiklar på 7 dagar kvar i februari. Hjälp!?!
Nedräkning: 10 - 3 = 7 st.

2 kommentarer:

  1. Så söta humlorna och nyckelpigorna blev! Funkar pennan bra?

    SvaraRadera
  2. Ja, den fungerar bra men det är lite svårt att få det exakt som man vill. Det tar lite tid för tuschet att torka så det gäller att hålla fingrarna i styr. Och så är det vattenlösligt så det gäller att inte skvätta. Men annars tror jag det blir bra - om man inte är ostadig på handen utan får träna lite :)

    SvaraRadera