lördag 27 februari 2010

Mars månads lott

Denna månad blir lättare, det är både lite färre artiklar (trots att jag handlade i går) och betydligt lättare att använda. Jag har längtat lite efter denna hylla, för den borde innebära att det kan bli lite mer raw food nu (i alla fall när buljongen från februari tar slut).

Jag kommer säkert att köpa nya grönsaker under mars, men för att det ska gå att spåra denna månads lott ska jag försöka lägga nyinköp på de andra hyllorna. Det kommer kanske inte heller att bli lätt att fota de tömda förpackningarna, men jag ska försöka tänka ut nåt!

Mars: morötter, blå curaco, buljong, svampsalt, champinjoner, kokosolja, äpple, gul lök, palsternacka, blomkål, broccoli, squash, potatis, en påbörjad burk majs, avokado och miso

Undantagen i mars blir miso och kokosolja (bara två denna gång!). Ingen av dem är särskilt gamla och de är sådanna som bara används lite i taget. Mars utmnaing blir alltså 13 matvaror minus 2 undantag plus 1 flaska. Plus 2 kvarvarnde från februari.

Det betyder 2 + 12 varor att äta upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar