torsdag 23 december 2010

Over and out

Börjar med en summering av december: bäst var saffransglassen och blåbärssoppan och minst lyckade minimandarinmarängerna.

Saffransglassen hamnar också på den totala bästa-listan för hela året, tillsammans med sushisallad (från oktober), körsbärsglass (augusti), sherrypotatis (juli), sommarrullar och varma äpplen (båda juni). Från februari: rostad paprikasoppa och raw tabbouleh och slutigen januaris honungs- och lavendelglass.

All-time low listan: minimandarinmarängerna, sojakokta ägg (oktober), björnbärs- och fänkålsbröd (augusti), limebladspannacotta (maj) och definitift sagogrynspannacottan (januari). Flera av försöken med drinkar kan också räknas hit.

Jag kan härmed konstatera att jag lyckades med min utmaning – alla hyllor och livsmedeln därpå är genomgångna. Jag har hittat några nya favoritrecept och fått rensat bort sånt som jag inte använder. Jag är nöjd och har haft roligt! Med detta avslutar jag denna blogg och önskar mina läsare God Julmat och Gott Nytt Skafferi!

1 kommentar:

  1. Härligt! Bra med tips på favoriterna. Gott Nytt Skafferi!

    SvaraRadera