torsdag 14 januari 2010

Litet uppehåll


Jag har inte gett upp, men det har gått lite långsammare denna vecka. Det enda jag har att rapportera är att sagogrynen äntligen tagit slut. Jag letade recpet (fick reda på att de heter pearl sago på engelska) men hittade inget som lockade. Så jag improviserade, och tänkte att saffranspannacotta är ju gott, och det är ju "stelnad" mjölk. Och en av sagogrynens egenskaper är ju att stärkelsen gör saker tjockare. Sagt och gjort, pannacotta på sagogryn tillagades.

Smaken var det inget fel på, men konsistensen (med grynen) kändes märklig. Och dag två, när jag skulle äta resten var pannacottan så hård att jag gav upp.


Planer för flera av de kvarvarande artiklarna finns, men en kräver lite tillagningstid och en annan flera ätare. Så det dröjer någon dag till. Har påbörjat både läkerol och pappadams, de tar dock lite tid...


Nedräkning: 10 - 1 = 9 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar