söndag 24 januari 2010

Kryddbeslut

Har kommit fram till en strategi angående kryddorna: de sorter jag vet att jag använder blir undantaget. De är kokosflingor, mald och en sorts hel kardemumma, hel och (hemma)mald stjärnanis, senapsfrö, torkade blommor (eftersom de alla är rätt nya och jag inte hunnit testa klart dem – granatäpple, lavendel och hibiskus, bikarbonat, hel anis och hel kummin, kanelstång, 1.5 paket vanlig saffran. Dessa åker tillbaka in i skåpet. Jag ska försöka använda dem under månaden men kommer inte att rapportera särskilt om det – det räcker med undantagen bland baktillbehören, annars blir det nog för rörigt


Kvar blir 21 st kryddor. Adderar man baktillbehören och gruppen övriga blir det sammanlagt 44 st artiklar för februari månad. Tur att jag fick lite extra tid från januari...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar